Microsoft betreedt met de introductie van het nieuwe besturingssysteem Windows
8 het tablet-tijdperk, dat werd ingeluid door Apple’s iPad.

Met de nieuw tabletcomputer Surface sluit Microsoft niet alleen inhoudelijk
aan bij Apple, ook qua marketing heeft de maker van Windows goed gekeken
naar zijn grote rivaal.

Rijen voor de winkels

Apple weet introducties van een nieuwe iPhone of iPad vaak zo te hypen, dat
klanten op de eerste dag van de verkoop smachtend, in lange rijen voor de
deuren van winkels staan. Dat levert mooie plaatjes op.

Bij de introductie van de Surface tablet, een nieuwe smartphone en het
besturingssysteem Windows 8 heeft Microsoft voor het eerst in jaren ook
scherp gelet op de presentatie in winkels en zelfs eigen verkooppunten in de
VS geopend.

Om voor genoeg buzz te zorgen looft het bedrijf van Steve Ballmer daarbij
coupons uit van honderd dollar aan gratis ‘muziekwaarde’ voor spelcomputer
Xbox. De coupons gaan naar de eerste honderd mensen die op 26 oktober een
Microsoft-winkel komen bezoeken waar de Surface tablet wordt verkocht, zo
meldt de Seattle
Times.
Voorwaarde is wel dat mensen iets kopen in de Microsoftwinkels.

De marketingafdeling wil duidelijk niets aan het toeval overlaten. Ook al
kopen klanten de Surface-tablet niet meteen, dan staan er in ieder geval
rijen voor de winkels. Net Apple.

Lees ook:

Windows 8: bedrijven staan niet te trappelen

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl